sehelai baju buat menyapu si air mata.

aku memang tak leh nengok keadaan budak-budak kecik kat tepi-tepi jalan mintak sedekah dengan baju compang camping. sedih gile aku! sayu gila yelah kite nih kadang-kadang makan terlebih-lebih sedangkan ade antara diorang nih langsung tak makan 2-3 hari..huhuhu..kalau aku kaye aku dah bawak balik jer weh! masalahnyer aku pun cukup-cukup makan..korang doakan lah aku jadi jutawan..! kalau aku jadi jutawan aku nak buat sesuatu yang boleh menerangkan kubur aku sok..doakan tau!

anyway nih nak share sikit tentang sehelaibaju.com, organisasi yang membantu anak-anak yatim dan tak berkemampuan..mengumpul and mengagih-agihkan baju raya untuk mereka-mereka nih..aku tak tau lah sape yang start benda nih tapi semoga allah merahmati dia :)





kalau ade niat dihati korg yang baik tuh untuk membantu mereka..diorang masih ada 4 hari lagi before semua barang diagihkan pada 15 ogos ini..barang-barang yang korang boleh derma ialah sehelai baju kurung/baju melayu untuk anak-anak berumur 7-16 tahun, terkini mereka masih kekurangan baju melayu..

so kalau korg nak membantu yang patut..ape kate korang terus hantarkan/post kan ke alamat dibawah:

Tim Sehelai Baju Buat Menyapu Si Air Mata (HQ)
No: 12 Jalan Platinum 7/44
Seksyen 7, Shah Alam
40000 Selangor Darul Ehsan.
(Tel: 016-2151192 Ahmad bin Saabun)



URUSETIA

- Ahmad Saabun: 016-2151192 - Shah Alam
- Harif@NagaTimur: 013-2275450/017-6086987/018-2036320 - KL
- Norakmal Abdullah: 019-3652834 - KL
- Mohd Rozmie (JimieRay): 012-4982295 - Zon Utara

boleh like jugak fb dieorg: https://www.facebook.com/sehelaibaju.com
dan follow blog dieorg : sehelaibaju.com

semoga dimurahkan rezeki! selamat beramal :)


Comments

  1. Walaupun rasa kita tak mewah, tp ada insan yg lbih susah dr kita.

    ReplyDelete
  2. kann..sedih jer..kite tiap2 taun wajib beli baju baru bila raya padahal baju dah belambak2.. semua nih sebab kiter terikut-ikut dengan "membudayakan" wajib beli baju raya setiap tahun.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts