suntuk.

Mode mengemas sudah tiba..aku dah tak punya banyak masa lagi di kuala lumpur..sebentar lagi akan jadi warga melaka sekali lagi, untuk 4-6 bulan mempraktik kan pelajaran yang sudah hampir selesai..meninggalkan orang-orang yang dicintai berjauhan sekali lagi, Hurmm..dah tertulis jodoh berjauhan..tak pelah..aku cuma harap cinta ilahi tak kan jauh lagi dari aku..pulang nanti masih bebaki satu semester untuk grasuasi! Yay..! Anyway..my life plan sudah berubah secara total..kalau dulu ade tangan yang menolak dari belakang..nanti..semua harus redah sendiri..insyallah, mungkin akan sambung major asal, civil engineering atau teruskan design master nanti as part timer :)

Life plan memang perlu kerana ada aim untuk dicapai..tanpa perancangan jitu sebenarnya kite sudah merancang untuk gagal..owh..selama aku hidup dengan dia, dia mengajar supaya aku fikir segala kemungkinan..memang aku fikir segala kemungkinan..silapnya cuma satu yang aku tak mahu fikir, kehilangan dia..silap..silap..sebab tu aku ubah semua sekali perancangan hidup aku..aku tak nak lagi menoleh kebelakang..sebab hidup ini terlalu banyak peluang..tak perlu orang dalam, cume perlu usha dari mula..baru kita lebih bijak menghargai..senang dapat, senang pergi..so kalau tak mahu dirampas segala suka..harus menelan duka, mencari yang halal dan baik..supaya tak tertinggal tompok hitam dalam hati masing-masing..kalau tak paham ape aku cube sampaikan..terbalik-terbalik kan lah ayat sampai kau paham, atau mungkin baca ulang-ulang..senang cerita, sentiasa bersedia untuk mati..sentiasa beramal untuk bekalan nanti..kita tak tahu bila akan dijemput, busit lah nak tunggu hidayah..sebab yang itu kena dicari!

Dua tiga hari nih memang susah sikit nak tdo..sejak kejadian mlm tu, yang aku tak ceritakan kat korang, terlalu banyak benda baik aku terima dihujung-hujung fasa..kebenaran yang aku tak perlu guna orang tengah untuk dapatkan..terus dibagi dari langgit ilahi, tak perlu punahkan hidup sesiapa..tetibe die nak bagi..yang terbaek aku terima! Sekaligus membuatkan aku berada di antara.. Mungkin si Dia nak suruh aku beristikharah kot..sebab tu tak bagi aku tdo banyak-banyak..hurmm..kalaulah ada mesin masa..nak aje aku pergi kemasa depan dan lihat diri aku, dengan harapan lebih baik dari diriku hari ini♡
demi redhamu, kuatkan imanku..demi cintamu, hebatkan semangatku.


Published with Blogger-droid v2.0.6

Comments

Popular Posts