practical training : reality nyer begini.





salammmm..perghhh..perhhh hamik kau..banyak ari tak update belog..nak kate bz kat tempat keje takde lah sangat nak banding duk studio, kalau kat studio satu sem dapat 2-3 project setiap minggu nak kene sketch..sketch..sketch lagi dapat lak lecturer yang jenis sekali consult mintak 40-50 helai sketch..seminggu tak nak 2 kali plak consult tak ke haru? mampus -.-"

tapi time practikel nih aku lek jer..bukan sikit punye releks weh, kul 10malam,anak-anak aku padam aku pon join sekaki..cite-cite nak wat sehari satu sketch memang hanye menjadi harapan negara. adoilaaa..bosan giler! ini disebabkan kampeni aku tuh baru dapat tender baru so..time aku masuk, dorang masih kat stage documentation..aku rase bertuah gile dapat merase jadi kerani, tukang key in data, tukang photostat..sangat lari bidang dan hari-hari jeles bile kengkawan sume dah start update artwork dorg kat wall memasing. huh.

sejak hari lapor diri sebenarnye aku agak sedikit kecewa sebab i dont have my own desk :_: kengkawan laen sume ader partition sendiri kat office mereke! aku hanye ditempatkan kat tempat printing spot, tambahan bile dapat task documentations yang aku agak tak berape nak suke..so aku sedikit down..(down banyak sebenarnye) but aku cube motivate diri supaye lebih positive, it is just a part of learning kann.. in sha allah things gonna get interesting in the future :)

mase hari pertame gak aku tak diberi ape-briefing ke hape..pukul 8.30 aku terpacak, pukul 11 baru supervisor aku datang and terus bagi keje..so terpakse lah aku meraba-raba dan buat muke tak malu tanye kat kakak-kakak..dieorang nih plak tak nak bengis kan ngan aku..hoih..seb baek ade sorang peramah tanye itu ini tade lah aku rase cam kera sumbang..haih

so what ever it is, everyday, i'll make sure when i get down, or feeling bad..aku akan senyum dan cakap semuanya best. woahh..positive abis lah nih!


*sempat aku buat poster ngn outline audi tt*

yes, i work with an international company, dorg dah supply kat dubai, russia, germany, canada but the office is quite kecik dan kilang kat bawah punye gabak banyak bangla dan nepal. ini satu pengalaman sebab berkerje dengan foreigner -habak hahaha.

after few days baru lah aku sempat menginterview supervisor aku yang rupenyer salah seorang peserta yang meng-exhibit artwork beliau dalam mobili milan tahun lepas. -terus aku rase cam bertuah gile babeng! beliau siap tunjuk lagi design-design sume. menarik! membuatkan aku rase cam nak penuhkan mase aku yang belum diberi task design tok masuk design competition. mane tau sempat bagus gak dapat gak aku memenuhkan portfolio aku yang tak berape nak hebat, selain tuh gak sempat aku belajar software baru sendiri pada masa yang sama share kan tutorial tuh buat sesape yang jugak baru nak belajar :)

pheww..dan begini lah reality student prektikel, aku dah tak sabar nak ke stage designing..dah mule rindu dengan prisma dan kure colour! doakan yang terbaik kawan-kawan thanx!



p/s: alhamdulillah, masa yang masih kosong dapat digunakan dengan mendesign beberape tempahan dress wedding, bride's maid dress and few others. patut pun aku tak dapat banyak keje..die nak bagi rezeki..he know best :)

p/ps: dah tak leh tukar old layout..merabe aku cari button edit..adoiyayy -.-"

till then :)

Comments

Popular Posts