Followers

Thursday 25 October 2012

fieyahmads | tak payah nak menjerit dipagi hari - tolong lah.






salam 'alaik :)


semalam fiey bz gila, pagi-pagi buta duk menunggu orang-orang office bukak kunci fiey sempat melepak kat post guard tetiba pakcik kelindan lorry, datang duk kat selang sebuah kerusi dekat post guard tuh dengan muka monyok.

aku baru jer nak wonder ape ke hal kene kat pakcik tuh..tatibe die terus bukak cerita
"pakcik ni bengang betul..pagi-pagi dah kene bebel, anak pak cik yang baru balek dari asrama pun kene bebel"

aku baru nak tanya kat pakcik tuh, adakah bini die yang duk bebel-bebel tuh tapi sangkaan aku meleset bile belum sempat aku nak tanya die dah sambung cerita.. "mak pakcik yang duk membebel..dah lah bini pakcik tuh bukan menantu pilihan, tapi bini pakcik tu lah yang duk jaga dia..siap gelar bini pakcik tuh hantu bukan menantu & cakap yang die menyesal lahirkan pakcik"

aku tahu perasaan "menantu hantu" tu, aku pun pernah rasa -.-"

aku tengok mate die dah berkaca..aku tak de lah nak bagi advice ke hape sebab pakcik tuh lagi tua dari aku..of course lah die lebih banyak makan garam kan...aku just ckp kat die "sabar yea pakcik" tah berape puluh kali aku ulang sebab aku pun tak tau nak ckp ape. tapi serius cakap " menantu hantu" lah lagi iklas jaga orang tua jenis nih bila semua anak kesayangan dan "menantu malaikat" die tuh . heh.

kalau aku kat tempat die aku pun sentap, pepagi kalau tak mule kan hari ngan ceria habis laaa..sehari kau rase nak tak puas hati betul tak? tapi macam mana nak mula kan hari ngan ceria kalau bangun-bangun tido dah ade orang melalak kata-kata negetive kat telinga kau. adoi lah -.-"

aku bernasib baik mak aku tak penah jerit-jerit ke hape, paleng busuk die kejut subuh anak-anak tanak bangun die bising-bising sikit bile die bengang die blah HAHAHAHA, pastu kitorang dah tak kan jumpe die sampai malam dah nak tido..tu pun kalau naseb baik die balek dari kerje kitorg belum tido.

kesian gila kat pakcik tuh..aku tak sangka ada jugak mak yang macam tuh..anak sendiri kot tak yah nak nyesal sangat mengandung, membesarkan ke hape. anugerah allah tu, tak bersyukur ke hape?

aku memang beruntung dibesarkan oleh mak, dan arwah abah yang awesome..walaupun memang kitorg 11beranak memang hidup cukup-cukup makan tapi dieorg memang positive, tak kesah lah kalau aku grew up jadi "musang" garang nak mampus pun at least aku hidup cuba tak menyusahkan orang lain..dan kakak aku rini, banyak tolong dalam susah dan senang dan selalu back-up aku kalau aku buat salah. AHAHAHAHA :P

bila dah jadi mak-mak kite akan semakin faham erti kehidupan, makin banyak kata-kata positive diperlukan lagi-lagi bila jadi ibu di usia muda.

atau bila terpaksa mengharungi keadaan paleng complicated dalam hidup, yang pertama kali kita lalui. keadaan yang terpaksa dilalui seorang diri, orang lain tak akan pernah faham keadaan yang sedang kita rasai.

masa nih lah aura-aura menjadi hitam, kalau orang sekeliling tak bekalkan aura-aura ceria. inalilla lah jawabnya. melainkan kita tahu macam mana nak mendapatkan aura-aura hebat, kita masih selamat :)

macam aku, aku mungkin boleh motivate diri sendiri tapi biasenye sekejap aje. sebab tuh aku mula pergi event-event mahupun konvensyen yang boleh menaikkan semangat, lebih banyak membaca buku-buku positive, keluar duit sikit sebagai modal mendapatkan motivasi dan mencari jati diri - berbaloi kot.

so moral of the story, tak payah nak menjerit pagi-pagi buta. hatta budak 1tahun lebih pun ade perasaan, ini kan pulak mak/bapak budak.

kalaupun kau menjerit kat orang laen,
tapi orang sekeliling pasti sedikit sebanyak terkena tempiasnya. suara kau yang macam kereta api terbabas tuh memang tak bagus untuk emosi orang laen hokayyy..so kalau nak marah tunggu tengah hari, lepas lunch perut dah kenyang baru lah berperikemanusiaan sikit :P

kalau tak berbakul-bakul lah sumpah seranah untuk kau dalam hati yang dimarahi tadi. naseb kau lah.




tata.
till then.

























No comments:

Post a Comment