satu perubahan perlukan satu pengorbanan.





Salam♥

Ade orang pernah bertanye pada fiey..kenapa pakai tudung sedangkan seluar ketat? Mase tu fiey hanye jawab. "atleast aku mencuba untuk bertudung" org tu tak puas hati dengan jawapan "atleast" atau bahase melayunye "sekurang-kurangnya", bukan niat merendahkan agama islam..memang menutup aurat dalam islam memang punya peraturan2nya yang tersendiri..mungkin bagi seseorang mereka beranggapan "sekurang-kurangnya" tak cukup.. Tapi bagi aku "sekurang-kurangnya" aku mencuba..dari tak ada langsung rasa nak cuba.. Mungkin ada yang kenal aku dulu.. Dah la tak pakai, tudung baju ketat..2 dalam satu aku dapat..

bukan mudah untuk berubah..perubahan drastik boleh jadi drastik jugak negativenya..bukan semua orang dapat hidayah sekali gus..ada yang bermula setapak dua..kalau tadi 2 dalam satu..bila dah mula pakai tudung tak ke keburukan kita tinggal satu? :') perlahan-lahan kite boleh tinggalkan keburukan yang seterusnya. Dan jati diri terus dapat diperbaiki♥ tuhan tu maha mengetahui setiap hati-hati kita..tak bermakna yang pakai tudung tu baik..dan yang freehair tu jahat, tapi ketahuilah..wanita yang baik pasti menutup auratnya.

Kadang-kadang untuk suatu perubahan kite terpaksa lalui dengan "paksa rela"..walaupun kita tak mahu, kalau hari-hari kita paksa..satu hari kita akan dengan sendiri buat tanpa di paksa. It's like a biological clock inside us..hari ini kita kunci jam, besok kunci lagi lame-lame dah payah kunci kite dah boleh agak bila kite kene bangun..

Perubahan tak datang sekelip mata, tapi dengan usaha dan doa yang berterusan..
macam air yang jatuh kebatu..lama-lama batu akan melekuk jugak walaupun batu itu lebih keras dari air

..

walaupun lambat dan makan masa..tapi kite telah pasti akan ganjarannye "siapa buat,dia dapat" rugi lah kite kalau tak cuba berubah hari ni..kite tak boleh hentikan izrael seketika tatkala dia datang untuk mencabut nyawa, "tunggu kejap aku nak taubat".. Kalau dia dah datang..hilang lah segala nikmat yang kita punya. Nikmat masa terutamanya..yang kita tangguh-tangguhkan dan bernanti-nanti.

Fiey pernah kena tegur dengan ustaz tilawah sebab baju sedikit jarang..mula-mula memang agak marah sebab agak gurau kasar lah kan ditegur tengah orang ramai dalam kelas..merah jugak muka masa tuh..tapi teguran tu lah buat kan fiey sentiasa beringat..bila nak pegi tilawah fiey akan sarung jubah walaupun panas yang penting aku dah tak kene perli..lama-lama hari2 nak pakai jubah sebab dah mula rase selesa

Hari ini bangga fiey katekan katakan dalam tak sedar fiey dah melabuhkan sedikit tudung kebawah dada..dan pakaian sedikit longgar :') ade kawan perli mcm ustazah..tapi ini untuk kebaikan diri..

alhamdulillah..sesungguhnya fiey hanye manusia biasa..yang tak lepas dari khilaf..masih lagi terkadang terlanjur tabaruj dan fesyen pelik-pelik, ade lagi part-part yang masih perlukan lebih masa sebab masih ade lagi secalit cita-cita nak jadi fashion designer :') huhu 

in sha allah..teringgin jugak buat semua rindu pada fiey dengan menyorok disebalik niqab..in sha allah niat fiey, once fiey dapat jejakkan kaki kat tanah haram..fiey nak masa tuh fiey dah 100% berubah..nak bertemu KEKASIH lah katekan :')

In sha allah♥ till next time

Ps/fiey cukup happy bila ade jer yang terbukak hati nak berubah..alhamdulillah. Allah Akbar!


Published with Blogger-droid v2.0.6

Comments

Post a Comment

Popular Posts