Followers

Thursday 21 February 2013

aku janda.

salam'alaik.

tak banyak benda aku nak cakap malam ni.
sebab aku busy final project.
dan aku baru balek kelas bahasa perancis,
jadi otak aku masih penuh dengan "verbe avoir"
nak mengarang ayat panjang lebar untuk entry terakhir program blogger day out,
aku tak punya idea.

jadi malam ni aku nak cakap sikit jer.


aku janda.
anak dua.
bakal pemegang ijazah sarjana muda seni gunaan.

mase di-kelas bahasa perancis tadi lecturer aku kate,
education kat sana percuma untuk semua orang termasuk orang luar.
aku balek dan terus google.
aku dah lama terbayang nak berhijrah kesana.
sambung master in arts and design.
perancis kan kota seni,
kate lecturer aku lagi,
perancis kota yg menerima semua orang.
tak pilih bulu.
dan penuh dengan cinta.

aku dah tak punya apa lagi disini.
aku dah free.
tinggal kat sini akan buat aku makin berbulu.
jadi tak salah aku mula sekarang.

buat kira-kira dan merancang.
servey ape yang patut buat bekal nanti.
4-5 tahun lagi anak-anak dah pandai berdikari.
duit kerja siang malam mungkin dah cukup buat makan hari-hari.


maka 
"vous voyez en France"
*aku belum belajar lagi ayat ni, jadi aku google translate*



aku janda.
aku bukan nak lari,
tapi nak buktikan aku juga punyai credibility.

aku janda.
"janda" 
bukan title yang buat aku wajib berduka dan bersedih hati.
aku muda lagi,
baru 25,
 banyak lagi cabaran untuk aku tempuhi.

kalau kau pun janda,
cuba buka minda dan cari diri.
jangan terusan salahkan diri sendiri :)



it's time to shine bright like a diamond.


...

ps/ tu lah motif aku belajar bahasa perancis ;)

telah Allah katakan :
"bahawa setiap lelaki dan perempuan yang bercerai, mereka masing-masing mempunyai rezeki masing-masing". la tahzan ALLAH ma ana :')

WALLAHUALAM.

14 comments:

  1. be strong sis :) rancangkan apa yang terbaik untuk sis dan insyaAllah Allah akan tentukan apa yang terbaik untuk sis jugak.. :)

    ReplyDelete
  2. shine bright like a diamond ! Betul, title janda tu bukanlah penghalang, cita-cita yg sgt best, pastikan tercapai..insyaAllah, bestnya klw sy pon dpt sambung course AD kat sana, org ckp study art kat overseas lg berkembang sikit idea, mgkin sbb pengaruh sekeliling kot, kat sini org masih xpandg sgt art. Pape pun, all the best ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank youuu..anyway u amik AD jugak ker?

      Delete
  3. xpe dik...persetankan sume tu..yang peniting kita yang merancang utk diri kita sendiri n kitau tau what is the best kan...so semoga berjaya..bes tu pegi blaja kat obesea nun..hehehe

    ReplyDelete
  4. i am with you kakak :)<3 be strong. and all the best!

    ReplyDelete
  5. alalalala.....
    budak cantik.....janda pun hot...
    kalah anak dara tau..!

    fie kuat...
    sbb tu dugaan kat fie...

    bukan kat org mcm akak...

    :D

    i`ll always with you.
    once a friend always be a friend

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kak dayah..lagi hot..ada org ngorat. lol :)
      im glad to know you!

      Delete
  6. bile awk cerai nye?sorie tnye

    ReplyDelete
  7. x sangka..btul2 x sangka..tgk awk slalu happy je dlm blog..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saye selalu tulis pasal saye sedih, lately jer hepi..when i found out life is beautiful and unexpected :)
      what's ur link my dear?

      Delete