Followers

Sunday 26 April 2015

kadang kadang aku rindu dgn hidup yang lalu.

Salam.

Terlalu banyak benda yang aku nak tulis, tapi aku terlalu banyak alasan utk tak teruskan menulis.  entah kenapa malam ni aku nak tulis panjang sikit. Tetibe macam terkenangkan hidup ni :)

Mungkin sebab aku tak mampu nak lelapkan mata malam ni.

*

Kalau lah 7tahun lalu aku fokus hidup designer aku, mesti malam2ku tidak begini hahaha.

Oh tetibe rindu studio..jiran budak industrial tgh gosok industrial form, nampak gaya mcm tgh buat tangan transformers disitu.

Semoga berjaya adik2.

(Oh. Aku pindah lagi, kali ni aku pindah balik rumah mak aku, rumah aku kali ni dekat dgn uitm puncak alam..aku sgt perlukan support mak dan adik beradik aku, aku tak mampu bersendirian dlm dunia ni kdg-kdg memang aku rasa aku takperlukan sesiapa, tapi nampaknya aku silap percaturan..orang mcm aku memang perlukan family..haha perasan terer pun takguna jugak pftt :)




========================================

masa aku masuk 3nd year, anak aku dah 2 masa tu. Aku struggle gila. Idea aku dah tak keluar mcm budak-budak lain, hari-hari nangis. Sketchbook org lain dah 2-3inci.. sketchbook aku baru dua helai, mana tak nye..aku baru nak start lukis anak2 dah merengek, nak tidokan anak..aku sekali tido..bangun pukul 5-6 pagi menangis lagi sebab task 20 sketch masih satu pun belum curah. Nangis lah lagi kan? Idea pun takdak. Terus mandi2 bancuh nescafe start sketch hantam cromox. 7pagi, aku dah drive pegi kuliyyah. Selalu lambat. Tapi lecturer semua baik, paham. Nangis lagi sekali sebab hampakan lecturer. Kdg2 semua org dah balik, aku masih distudio siapkan ape yg patut sebab aku tahu..bila balik aku takdpt habiskan kerja. balik lewat..kdg2 tak balik. Menangis lagi.

Sejak haritu aku nekad. Habis study aku taknak kerja designer. Haha. Tapi aku nekad, dah kaya nanti aku nak bukak studio?? Hahaha 😂

Sumpah. Aku bukan tak nak guna degree arts and design aku ni, cuma buat masa sekarang ni aku tak mampu nak gunakan. Otak aku tak mampu nak generate idea-idea bernas walaupun banyak buku2 mahal dalam simpanan aku sempat aku kaut masa pesta buku atau sumber internet yg berlambak pun belum cukup utk menjana kuasa minda creator aku nih..uh. Kau ingat senang nk jadi designer???

Sekarang baru aku faham kenapa aku tak jadi designer. Sebab "rasa layak" aku utk jadi designer tak ada pada masa tu!
========================================


Ya allah. Anak2 aku dah besar sok, hidup aku dah stabil..kalau diberi peluang, aku nak sambung Art & Design lagi!! Serious aku rindu sgt nak pegang marker, aku rindu buku2 design aku, aku rindu nak pergi arts exhibition aku teringin nak masuk arts competition..dan yg paling penting..aku rindu tool box aku yg ade mcm2 harta.


Hidup semua org ade part struggle masing2,

Tapi Dia yg paling tahu..jalan hidup aku.
Dia yg paling tahu, kenapa seseorg harus lalui jalan yg sebenarnya takpernah terjangkau dek imaginasi mereka. Dan...Dia paling mengerti kemampuan setiap hamba nya 😂

Aku tak pernah salahkan anak-anak aku sebab cita-cita yg tak kesampaian, tapi disebabkan anak-anak aku lah..harini cita-cita aku lebih besar lagi!! Kalau boleh diputarkan waktu, aku tak mahu pergi kemana2 kecuali masa depan!

Mommy dah tashaabarrrrrrr!!.

Skang ni bagi mommy design financial future dulu!! Struggle sikit takpe, asalkan anak2 mommy membesar depan mata, membesar cukup ape adanye.

Mommy mintak maaf..kalau pilihan mommy ni dreg awak berdua sama hidup tak tentu, terpaksa ikut mommy kesana sini. Tapi mommy janji ini semua sementara aje!! Rumah kite siap jer, mommy janji kite settle down!!

Ps/aaku teringat satu movie hillary duff yg mak dia asyik nomad tu haha. Serius mcm hidup aku ngn anak2 aku, tapi bukan sebab aku putus cinta aku pindah, tapi sebab cita-cita. Ya allah permudahkan lah hidup dan akhirat kami 3 beranak, dan berikan lah kami rezeki yg melimpah ruah. Allah akbar.

No comments:

Post a Comment